Birthday CHATTERS KL10-->@Kancan pada 05 january@Fatt (penghulu room) pada 15 january@Dj_n4n pada 26 mac@Ssms pada 13 april@Susu pada 14 april@Spanary pada 17 april@ zalie jawa pada 19 april@red_water_lily pada 24 april@Bradd pitt pada 20 mei@Miraadalea pada 24 mei@Mimi pada 04 jun@Ana pada 5 jun@Gee_maihani pada 10 jun@kak Act pada 26 jun@Umi_nazirah(otai room ) pada 02 julai@Miznia pada 24 julai@Hana pada 04 ogos@Akak_kambing(nurul imah)pada 07 ogos@Aboi69my pada 14 september@Sarena_farhan pada 18 oktober@Pija bongek pada 23 dis@Chor pada 24 dis@Omey(NewBie)Pada 8 april ~~HADIAH JANGAN LUPA TAU!!

WELCOME TO.....

KATA KATA ALUAN...


ASSALAMMUALAIKUM...

Blog ini terlahir dari ilham chattes kuala lumpur global chat 10. Hanya untuk memaparkan apa aktiviti yang telah dan belum serta akan lakukan. Di samping itu,blog ini di harapkan dapat memupuk semangat persahabatan di kalangan kami. Bermula dengan room chat, kami berkenalan, dan bermesra, akhirnya dapat membentuk persahabatan yang murni



Diharapkan dengan adanya blog ini dapat mengabadikan segala kenangan dan memori indah kami sewaktu besama... sekiranya ada di antara anda semua ada bakat terpendam, or apa saja yang anda rasa hendak meluahkan , tapi tak tau di mana, di sinilah tempatnya.. untuk anda berkreatip di samping mengeratkan silatulrahim..

sekian terima kasih

BACKGROUND

Thursday, April 16, 2009

menjadi penganjur sesuatu gath..

MySpace Berjaya atau tidak sesuatu gath itu bergantung pada penganjurnya. Bukan bergantung kepada orang lain.. orang lain hanya boleh membantu setakat yang terdaya.. pihak penganjurlah yang seharusnya bertungkus lumus untuk menjayakan sesuatu gath atau majlis.. sama ada rasmi atau tak rasmi.. jangan salah kan orang seandainya kita gagal menganjurkan sesuatu majlis.. tengok dulu dan selidik dulu di mana kelemahan kita. jangan suka menuding jari kearah orang. sesekali tu tudinglah jari kearah dada kita.

Disini saya nak beri serba sedikit tip yang boleh saya bagi... untuk panduan para penganjur... (mengikut pengalaman seseorang yang pernah menganjurkan gath)

1)kene cari team... yelah kene berbahagi tugas... sipolan ni buat apa si polan nai bahagian apa...baru gath berjalan lancar.... sebab gath ni bersama bukan berseorang.. bokan buleh dengan air liur je...

2) kita kene selidik dulu tema gath tu, sama ada nak buat gath percutian atau perkelahan , boling , pertandingan karaoke dan sebagainya


3) kita kenelah cari dulu tempat yang hendak di buat gath itu. kene pastikan dahulu adakah tempata itu sesuai atau tidak

4) mendapat persetujuan daripada orang yang tertentu.. contoh kalau nak buat boling kita kene minta persetujuan

5)kira budget.... kalau nak buat sehari berapa kos yang kita perlukan

6) kalau boleh cari sponser sebanyak yang boleh.. ini tidak akan membebankan perserta...

7) setelah sponser dah ada, budget dah kira , kita tetap kan lah berapa setiap peserta kene bayar.. kalau boleh janganah sampai membebankan peserta. nama pon dah ada sponser.

8) baru kita war warkan kepada umum. setelah pasti dan tapak yang kita nak tu kita dah dapat... p/s kalau nak wat gath janganlah bercakap sesama geng jeng je.. kenelah jadi peramah.. baru lah gath kita dapat sambutan)

9) setelah semua ready baru lah tetap kan tarih... cARi orang.. perancangaan itu penting.

10) setelah semua lengkap sediakan perserta cendera hati.... buat kenangan..


itulahl antar tip yang dapat saya beri....untuk membuat sesuatu gath tu bukan senang. kita perlukan team work yang baik.. jangan hanya beri pendapat... lepastu biar kan saja.. tanpa buat apa... sabab itu lah sesuatu gath itu tidak berjaya.. bila dah tak berjaya mulalah menuding jari kearah oragn...

MySpaceKaji dulu di mana silapnya kita... apa silap kita. Kenapa boleh gagal... setiap gath tidak boleh di buat sendiri.. kene ada team work...

sekian terima kasih....

0 comments:

Post a Comment